web counter

5 Effectieve Stappen om Snel Je Gebroken Hart te Helen + 12 Tips

Liefde kan iets heel moois zijn, maar het kan je ook van binnenuit kapotmaken als je verliefdheid niet wederzijds is.

Wie het nog nooit gehad heeft, kan het niet begrijpen, maar wie dat wel heeft weet precies waar ik het over heb: een gebroken hart.

Na een heftige relatiebreuk kan het voelen alsof je leven nooit meer hetzelfde zal zijn. Het kan zo intens zijn dat je niet meer in staat bent om normaal te functioneren.

Als je momenteel een gebroken hart hebt dan weet je wat ik bedoel. Op dit moment voelt het voor jou misschien alsof het leven een grote leegte is.

Het goede nieuws is dat er écht dingen zijn die je kunt doen om de pijn van liefdesverdriet en hartzeer te laten verdwijnen.

Met de stappen en tips in dit artikel leer je om je gebroken hart te helen.

Wat je in dit artikel gaat leren is onder andere:

  • Hoe je voorkomt dat je te lang met een gebroken hart blijf rondlopen
  • De verschillende fases van liefdesverdriet (hier moet je doorheen)
  • Verschillende manieren om snel weer gelukkig te worden
  • 12 extra tips om over je liefdesverdriet heen te komen
  • En nog veel en veel meer…

Een gebroken hart helen is een kwestie van tijd

Het uitgaan van een relatie kan ontzettend veel verdriet bij je opwekken. Je partner, met wie je altijd samen was en op wie je kon bouwen, is opeens van je weggerukt. Soms ging er ruzie aan vooraf, in andere gevallen kwam het als een donderslag bij heldere hemel.

Het vervelende is juist dat jouw liefde niet zo snel verdwijnt. Je kunt misschien wel vreselijk boos zijn op je ex, bijvoorbeeld omdat hij/zij is vreemdgegaan, maar je blijft liefde voor hem of haar voelen. Deze liefde maakt het nog moeilijker om over je ex heen te komen. Je weet misschien wel dat het beter voor je is, maar zo voelt het niet.

Het kan ook anders gaan: misschien kwam de breuk voor jou zo plotseling, dat je je geen raad meer weet. Je weet niet hoe je moet omgaan met je ex die je verlaten heeft en jouw liefde die nu een object mist. Hoe moet je nu verder?

In alle gevallen kost het tijd om een gebroken hart te helen.

Je kunt niet van de ene op de andere dag over je ex heen zijn – dat moet je ook niet van jezelf verwachten. Je hebt tijd nodig om je gebroken hart te genezen. Geloof me als ik zeg dat het wél mogelijk is. Het zal niet makkelijk zijn, maar liefdesverdriet is een fase waar je doorheen moet. Volg deze stappen en tips op en het zal een heel stuk draaglijker worden!

Wat is de kans dat jij je ex terug krijgt?

Doe deze test en ontdek hoeveel procent kans jij hebt om je ex terug te krijgen.

Stap 1: Verbreek (tijdelijk) al het contact met je ex

Dit klinkt misschien erg heftig. Je ex maakte eerst een heel belangrijk deel van je leven uit – hoe kun je daar opeens al het contact mee verbreken?

Dat is zeker waar, maar hoe meer contact je blijft houden met je ex, hoe meer je jezelf voor de gek houdt. Jullie zijn uit elkaar en dat zal je moeten accepteren, ook als je ex geen contact meer met je wilt. 

Elke keer als je jouw ex spreekt, of het nu in het echt of via chat is, krijg je weer de hoop dat jullie misschien nog bij elkaar komen. Hoe meer valse hoop je jezelf blijft geven, hoe slechter je je blijft voelen. Het is eigenlijk als met een verslaving: als je toch steeds een klein beetje toegeeft, kom je er nooit vanaf.

Daarom is het belangrijk dat jullie allebei cold turkey stoppen met contact houden. Misschien heb je al niet echt contact meer met je ex, omdat jullie met ruzie uit elkaar zijn gegaan. Als je elkaar nog wel af en toe spreekt, geef dan aan dat je tijdelijk geen contact meer wilt hebben. Het is niet netjes om opeens niets meer van je te laten horen.

Zeg tegen je ex dat je tijd nodig hebt om over je liefdesverdriet heen te komen. Het is daarvoor veel beter als je geen contact meer met elkaar hebt. Dit geldt trouwens ook voor je ex: hij of zij ervaart waarschijnlijk ook veel liefdesverdriet. Je helpt dus niet alleen jezelf, maar ook je ex ermee.

Vermijd het contact op al de volgende manieren:

  • Spreek je ex niet meer op WhatsApp
  • Zorg dat je niets meer van hem of haar op Facebook ziet
  • Vermijd plekken waar je ex vaak komt
  • Kom niet meer langs het huis van je ex
  • Als je bijvoorbeeld spullen van je ex moet hebben, vraag dan of iemand anders ze ophaalt
  • Als je je ex onverhoopt toch tegenkomt, zeg dan alleen hallo – wees niet onbeleefd

Het is tijd om verder te gaan met je eigen leven, zonder je ex.

Stap 2: Herken de verschillende fases van liefdesverdriet

Een gebroken hart kan zo intens zijn, dat het vaak vergeleken wordt met een periode van rouw. In zekere zin is dat ook zo, aangezien je ex uit je leven is. Hij of zij is natuurlijk niet overleden, maar jullie relatie is dat wel. Daarom lijken de fases waar je tijdens liefdesverdriet doorheen gaat erg op de fases van rouw.

Niet iedereen gaat al deze fases door, of in dezelfde volgorde. Het is wel belangrijk om te weten wat de fases zijn, hoe je ze kunt herkennen en bovenal: hoe je ermee om moet gaan. De fases zijn als volgt:

  • Ontkenning
  • Boosheid
  • Onderhandeling
  • Depressie
  • Acceptatie

De ontkenningsfase

De eerste fase van liefdesverdriet en rouw is misschien ook wel de bekendste. In deze fase kun je nog niet helemaal beseffen of accepteren dat je relatie echt uit is. Je gelooft dat er nog een toekomst is voor jullie. Je hoopt dat je ex opeens gaat bellen om zijn/haar excuses aan te bieden, om weer verder te gaan.

In deze fase vind je het dan ook erg moeilijk om afstand te doen van je ex. Je blijft met hem of haar contact zoeken. Deze reactie is niet zo gek: jij en je ex waren zo belangrijk voor elkaar, dat het moeilijk te geloven is dat dit in één klap voorbij kan zijn.

Toch is het belangrijk om door deze fase heen te komen. Je moet streng zijn tegen jezelf en zeggen: “het is uit, er gaat niets gebeuren”. De enige manier om verder te komen en weer gelukkig te worden, is te beseffen dat het ook zonder je ex kan.

De boosheidfase

Nadat je geheel beseft hebt dat je relatie uit is, kan het zijn dat je boos wordt op je ex. Je geeft hem of haar de schuld van je gebroken hart en je voelt geen verdriet, maar intense woede. Je zegt misschien dat je je ex haat, of dat je hem of haar iets aan wilt doen.

Ook deze reactie is logisch. Je bent zeer emotioneel, nog niet in staat om helder na te denken. Een logisch gevolg hiervan is dat je een schuldige zoekt voor al je verdriet. Want ja, hoe kun je immers jezelf zoveel pijn doen? Daar moet toch wel iemand anders de schuld van hebben?

In deze fase is het belangrijk om stil te staan bij hoe de relatie uit ging. Dit bespreek ik verderop nog. In bijna alle gevallen is het namelijk zo dat jullie allebei schuld hadden aan de break-up. Het ligt nooit geheel aan je ex.

De onderhandelingsfase

In deze fase ben je eigenlijk aan het ‘onderhandelen’ met jezelf. Je doet je best om de pijn weg te cijferen op allerlei manieren. Dat kan bijvoorbeeld op de volgende manieren:

  • Je bidt tot een hogere macht, zoals God, dat je alles zou doen om je ex weer terug te krijgen.
  • Je gaat jezelf de schuld geven, dingen bedenken die je anders had moeten doen
  • Misschien denk je over hoe mooi je leven nu zou zijn als je relatie nog aan was
  • Je bedenkt wat andere mensen hadden kunnen doen om de break-up te voorkomen

Kortom, je gaat allerlei ‘wat als’-situaties in je hoofd halen. Deze fase is lastig, omdat je nog sterk op zoek bent naar een hereniging met je ex, maar je bent wel al meer de impact van de situatie aan het accepteren. Je beseft je hoeveel je ex voor je betekende en wat dat nu met je doet. Dat besef is heel wat waard.

De depressiefase

Dit besef kan echter ook doorslaan. Je hebt nu pas écht door hoeveel je ex voor je betekend heeft. Hierdoor kan het nog pijnlijker zijn om je te realiseren dat het uit is. Je kunt in deze fase symptomen van depressie voelen. Dit houdt in dat je ofwel intens verdrietig bent gedurende lange tijd, of je juist heel ‘leeg’ vanbinnen voelt.

Het is normaal om je eventjes zo te voelen. Dit hoort bij een verlies, dus ook bij een gebroken hart. Maar je kunt ook te lang in deze fase zitten – en dat is niet meer normaal.

Als je het gevoel hebt dat je je langer dan een maand depressief voelt, moet je zo snel mogelijk professionele hulp zoeken.

De acceptatiefase

In de laatste fase kun je eindelijk accepteren dat het uit is. Niet op de manier van ‘het is goed dat het uit is’, maar meer als ‘het is uit, maar ik kan verder met mijn leven’. In deze fase heb je een positievere blik op het leven. Het is niet fijn dat het uit is tussen jou en je ex, maar c’est la vie.

Dat je deze fase hebt bereikt, betekent niet dat je je nooit meer slecht voelt. Je zult altijd dagen hebben waarop het moeilijker voor je is. De goede dagen beginnen echter in de meerderheid te raken. Je kunt weer normaal functioneren in het dagelijks leven en je gaat er weer op uit. Ik hoop voor je dat je deze fase zo snel mogelijk kunt bereiken!

Stap 3: Neem tijd voor jezelf

Laten we eerlijk zijn: een relatie kost veel tijd. Natuurlijk, het is tijd waarvan je het leuk vindt om die met je ex door te brengen, maar het gaat ook ten koste van andere dingen die je misschien zou willen doen.

Nu je relatie voorbij is, moet je tijd voor jezelf nemen.

Het is belangrijk dat je weer gelukkig wordt zonder je ex. Hoe kun je dat nou beter doen dan door dingen te ondernemen waar je vroeger geen tijd voor had? Niet alleen is het leuk om deze dingen te doen, ze helpen ook als afleiding. De kans is immers groot dat je nog vaak aan je ex denkt. Afleiding zoeken is dan het beste dat je kunt doen. Denk eens aan de volgende mogelijkheden:

  • Pak een oude hobby op;
  • Of zoek juist een nieuwe hobby waar je jezelf in kwijt kunt;
  • Begin met een (nieuwe) sport, kom in beweging;
  • Ga op reis, ontdek de wereld;
  • Express yourself: ga schilderen of gedichten schrijven;
  • Ga voor je carrière: maak promotie of jaag die droombaan achterna;
  • Spreek eens af met oude vrienden die je lang niet gezien hebt;
  • Of maak juist nieuwe!

De beste manier om je gebroken hart te helen is door weer te lachen. Nu moet je niet geforceerd voor de spiegel staan en lachen elke dag, maar doe dingen waar je blij van wordt! Kijk een grappige film, ga wat leuks doen met je vrienden (lachen gegarandeerd), of kijk desnoods de hele dag naar memes.

Wat ook kan helpen, is je uiterlijk veranderen. Ga eens naar de winkel en besteed wat geld aan leuke nieuwe kleren. Als je er goed uitziet, voel je je namelijk ook een stuk beter. Ken je die dagen dat je de hele dag in je pyjama rondloopt en je eigenlijk heel naar voelt? Die dagen moet je bestrijden – door er leuk uit te zien.

Stap 4: Verander je gedachten

Je eigen gedachten kunnen je grootste vijand zijn. Je kunt jezelf helemaal gek maken, alleen maar door nare dingen te denken. Zeker wanneer je een gebroken hart hebt, gebeurt dat snel. Het is daarom belangrijk om in het heden te blijven denken.

Het heeft geen zin om maar te blijven piekeren over het verleden, over wat je misschien beter had kunnen doen. Het is ook zinloos om je af te vragen of je ex al een nieuwe relatie heeft, en of die relatie beter is dan die van jullie. Dat gaat niets aan je huidige situatie veranderen.

Blijf daarom met je gedachten in het heden. Zeg tegen jezelf dat je ook prima zonder je ex kunt en dat je weer iemand anders vindt – dat is ook zo. Veroordeel jezelf niet voor wat je in het verleden hebt gedaan. Ga ook niet je oude relatie onderwaarderen. Jullie liefde voor elkaar was écht – alleen omdat het nu voorbij is, betekent het niet dat het vroeger geen betekenis had.

Het kan helpen om aan mindfulness te doen. Deze technieken helpen je om rustig te blijven en in het heden te denken. Ze kunnen daarnaast helpen met het accepteren van de situatie en het verdergaan met je leven.

Stap 5: Stel jezelf open voor anderen

De tijd voor jezelf nemen en je eigen gedachten veranderen – het is allemaal belangrijk, maar uiteindelijk moet je verder kijken dan jezelf. Ik kan me namelijk zo voorstellen dat je, ondanks je gebroken hart, niet als een kluizenaar door het leven wilt gaan.

De enige manier om weer zo gelukkig te worden als je eerst was, is door een nieuwe relatie.

Ik snap dat je nu misschien totaal niet kunt denken aan een nieuwe relatie. Je hebt immers net je ex achter je gelaten en je gebroken hart is nog niet helemaal genezen. Toch is het belangrijk dat je erop uit gaat om nieuwe mensen te ontmoeten. Je hoeft zeker niet gelijk een relatie aan te gaan, maar zeg nou zelf: je hebt toch niets te verliezen?

In het ene geval vind je de nieuwe persoon helemaal niets – helaas. Maar in het andere geval hebben jullie misschien een hele goede klik en is het heel gezellig. Dan heb je er toch weer een nieuwe vriend(in) bij, die zelfs uit kan groeien tot je nieuwe partner.

Begrijp me niet verkeerd – je moet niet gelijk te serieus worden. Het daten zelf kan je juist al helpen om weer open te staan voor nieuwe ervaringen en mensen. Wat je als eerste kunt doen, is met vrienden naar een kroeg of club gaan. De sfeer is dan lekker ongedwongen, je kunt gewoon lol hebben met je vrienden. En als je wat leuks tegenkomt, is dat mooi meegenomen. Ik heb hieronder nog wat meer tips:

  • Zorg dat je er verzorgd Je bent dan niet alleen aantrekkelijker, maar je voelt je ook beter;
  • Vraag je vrienden of ze je niet willen pushen: je moet het op je eigen tempo doen;
  • Download Tinder of een soortgelijke app om laagdrempelig nieuwe mensen te spreken;
  • Verwacht niet te veel: hoe lager je verwachtingen, hoe meer je verrast kunt worden;

Wie weet ontmoet je wel de nieuwe liefde van je leven op deze manier! Wat je ook doet, wel of niet gaan daten, ik wil je ten zeerste aanmoedigen om uit je schulp te komen. Je wordt niet gelukkig als je in je eigen verdriet en zelfmedelijden blijft hangen. Maak je rug recht, ga naar buiten en maak wat van het leven – op jouw manier!

12 extra tips om je gebroken hart te helen

Deze stappen zijn het belangrijkst om over je liefdesverdriet heen te komen. Ik kan me ook voorstellen dat het echter niet genoeg is. Als iedereen slechts vijf stappen hoefde te doorlopen, zou er waarschijnlijk niet zoveel over het helen van een gebroken hart geschreven worden.

Daarom heb ik hieronder nog 12 tips op een rijtje gezet om je te helpen. Niet alle tips zullen op jou van toepassing zijn – sommige zullen je meer aanspreken dan andere. Gebruik daarom de tips die jou fijn lijken. Over je liefdesverdriet heenkomen moet je zelf doen, op jouw manier: doe dus alleen wat goed voelt!

Tip 1: Praat erover met familie of vrienden

Dat je liefdesverdriet zelf moet overwinnen, betekent nog niet dat je het in je eentje moet doen. Sterker nog: andere mensen kunnen je daar heel goed bij helpen! Dit geldt vooral voor het rouwproces, dus als je nog veel verdriet hebt over de break-up.

Praat erover met een goede vriend(in) of familielid en je zult je een stuk beter voelen.

Praat met iemand die je niet veroordeelt, die vooral een luisterend oor kan bieden. Het voelt al heel fijn om je hart te kunnen luchten bij iemand. Je zit dan niet te wachten op ongevraagd advies, of iemand die je een schuldgevoel probeert aan te praten. Kies dus voor een goede luisteraar, die weet wat hij of zij tegen je moet zeggen.

Tip 2: Schrijf je sterke punten op

Soms kan een break-up je ook aan jezelf doen twijfelen. Was het niet mijn schuld? Was ik niet leuk genoeg? Heb ik gefaald in mijn relatie? Dit soort negatieve ideeën kunnen door je hoofd schieten, vooral in de onderhandelingsfase. Deze gedachten gaan je echter niet verder helpen.

Om je zelfvertrouwen op te krikken, kun je alle positieve eigenschappen van jezelf opschrijven. Hiermee herinner je jezelf eraan dat je een waardevol persoon bent met vele kwaliteiten. Schrijf je eigenschappen bijvoorbeeld op post-its en plak ze door het huis. Zo word je er telkens aan herinnerd.

Tip 3: Ga sporten

Er worden allerlei suggesties gedaan voor wat je moet doen als je depressieve gevoelens hebt. De enkele suggestie die telkens weer blijkt te werken is: sporten! Fysieke inspanning werkt zeer goed tegen depressieve symptomen.

Kies daarbij het liefst voor een sport die je leuk vindt. Zo word je eerder gemotiveerd om ook daadwerkelijk de deur uit te gaan en te bewegen. Je kunt ook een van je vrienden vragen of ze je sportbuddy willen worden. Je voelt je er niet alleen beter door, het is ook nog eens ontzettend goed voor je!

Tip 4: Probeer de reden van de breuk te begrijpen

Geen enkele relatie gaat ‘zomaar’ uit. Er zijn altijd dieperliggende oorzaken van een break-up, met soms ook een duidelijke aanleiding. Het kan je een erg gerust gevoel geven om de reden van jullie breuk te begrijpen. Wellicht wordt het dan makkelijker voor je om je liefdesverdriet te accepteren.

Je moet hiervoor wel helder kunnen denken. Kortom, je moet al voorbij de hele emotionele fase zijn. Je kunt anders niet logisch nadenken over de beweegredenen die je ex gehad kan hebben om het uit te maken. Denk eens over de volgende dingen na:

  • Waren er constante, kleine irritaties in jullie relatie?
  • Ergerde jouw ex zich vaak aan iets wat jij deed?
  • Praatten jullie veel minder met elkaar dan eerst?
  • Zeiden jullie minder vaak lieve dingen tegen elkaar?
  • Is de seks slechter geworden sinds het begin van jullie relatie?
  • Kon je ex soms ‘uit het niets’ boos op je worden?

Als je op meerdere van deze vragen ‘ja’ kunt beantwoorden, dan zijn dat dingen waar je verder over na kunt denken. Kleine onderliggende irritaties kunnen namelijk op de lange termijn voor grote scheuren in je relatie zorgen. Ga na waar die irritaties vandaan konden komen en wat er precies gebeurd is rond jullie break-up.

Tip 5: Verwijder fysieke herinneringen, maar niet voorgoed!

Tegenwoordig gaat bijna alles digitaal, maar misschien heb je nog een aantal foto’s met je ex ergens liggen. Ik raad je dan aan om deze ergens op te bergen. Ga ze ook weer niet verbranden: daar krijg je later waarschijnlijk heel veel spijt van! Later kun je er met betere gevoelens op terugkijken. Maar voorlopig: hoe minder herinneringen aan je ex, hoe beter.

Tip 6: Vermijd plekken waar jullie samen kwamen

In de trant van de vorige tip is het ook belangrijk om bepaalde plaatsen te ontwijken, waar jij en je ex vaak samen kwamen. Hoewel die plekken vroeger misschien voor fijne herinneringen zorgden, word je er nu waarschijnlijk heel verdrietig van. Loop met een ruime boog om ze heen en zoek nieuwe plekken om nieuwe herinneringen te maken.

Tip 7: Verander je routine

Wanneer je een relatie hebt, kom je al snel in een routine terecht. Misschien stonden jullie altijd samen op en gingen dan samen ontbijten met twee boterhammen met kaas. Zelfs dit soort kleine dingetjes kunnen je aan je ex doen denken.

Het is belangrijk om die routine te doorbreken als je weer gelukkig wilt zijn.

Richt je leven eens compleet opnieuw in. Dit kan wat onwennig zijn aan het begin – het is immers niet voor niets een routine. Toch zal je zien dat het je helpt om over je ex heen te komen.

Tip 8: Luister niet naar zielige liedjes

Hoewel er duizenden liedjes zijn geschreven over liefdesverdriet, en hoewel je je waarschijnlijk ontzettend in deze liedjes kunt vinden, is het beter om niet naar dit soort liedjes te luisteren. Je wordt hier alleen maar verdrietiger van, omdat je steeds weer herinnerd wordt aan hoe erg je je ex mist. Je verdrietige gevoelens worden telkens weer opnieuw opgewekt.

Maak daarom een playlist met liedjes waar je heel vrolijk van wordt. Liedjes die in de verste verte niet met liefdesverdriet te maken hebben. Het liefst zijn het liedjes waar je lekker los op kunt gaan, of die je direct een goed gevoel geven. Zet deze playlist op wanneer je kunt. Muziek heeft ontzettend veel effect op je humeur en gevoelens – zet dat naar je hand!

Tip 9: Maak iemand anders aan het lachen

Misschien zit je niet te wachten op mensen die de lolbroek uithangen en je op allerlei wanhopige manieren aan het lachen proberen te maken. Wat je dan kunt doen, is de rollen omdraaien: maak eens iemand anders aan het lachen! Niets geeft je zo’n warm gevoel als zien dat je iemand anders blij maakt.

Doe dit ook op je eigen manier. Misschien ben je heel goed in goede gesprekken met iemand voeren. Of je hebt juist heel veel humor en je laat iedereen om je heen in de lach schieten. Wie weet kun je prachtig zingen of heerlijk bakken. Hoe dan ook – maak andere mensen blij en je wordt zelf ook blij!

Tip 10: Maak een lijstje van negatieve punten van je ex

Mensen hebben na een break-up nogal de neiging om hun ex te verheerlijken. Ze denken vooral aan de fijne tijden uit de relatie, maar de mindere tijden vergeten ze vaak. Dit geeft je een onrealistisch beeld van je ex, waardoor je hem of haar nog meer mist. Maar onthoud:

Niemand is perfect, zeker je ex niet.

Om jezelf wakker te schudden, kan het helpen om een lijstje met negatieve dingen van je ex op te schrijven. Dit kunnen allerlei dingen zijn: misschien vond je zijn wenkbrauwen lelijk, liet hij altijd zijn vuile sokken slingeren of hield ze er nooit rekening mee als je met je vrienden iets gepland had. Wat je ook kunt bedenken: schrijf het op!

Tip 11: Stel jezelf de volgende vraag…

Zit je weer met je ex in je hoofd? Mis je hem of haar zo erg en heb je het gevoel dat je zonder hem of haar niets waard bent? Stel jezelf dan de volgende vraag:

Wil ik met iemand zijn die niet 100% voor mij gaat?

Jouw ex heeft namelijk laten zien dat hij of zij dat niet kan, anders was het nooit uitgegaan. En met zo iemand moet je geen relatie aan willen gaan. Jij verdient iemand die 100% voor je gaat, 100% voor je klaarstaat en 100% van je houdt.

Lees in dit artikel nog meer tips om snel over iemand heen te komen.

Tip 12: Wat als je je ex heel lang blijft missen…

Soms lijkt het wel alsof je liefdesverdriet nooit meer overgaat. Als je na een half jaar nog steeds je ex vreselijk mist, begin je misschien wel te twijfelen of je hem of haar terug wilt.  Dit kan inderdaad zo zijn. Mocht je dit soort gedachten hebben, stel jezelf dan de volgende vragen:

  • Wil ik terug met iemand die me zoveel pijn heeft gedaan?
  • Geloof ik dat hij/zij de relatie de volgende keer anders aanpakt?
  • Weet ik dat ik me niet nog een keer ga voelen zoals nu?

Komen er positieve antwoorden uit deze vragen? Dan kun je proberen om je ex terug te krijgen. Ga weer met hem of haar in gesprek en kijk hoe het loopt. Gewoon, als oude vrienden. Later kun je weer je best doen om hem of haar voor je te winnen. Hoe? Dat lees je in de Ex Terug Methode!

Ontdek de psychologische triggers om snel weer je ex terug te winnen

Volgens velen ben ik een expert op het gebied van dating, psychologie en relaties (ik ben daar vrij bescheiden in).

Ik heb een methode ontwikkeld met de exacte stappen en specifieke instructies om je ex terug te krijgen, ongeacht hoe hopeloos de situatie ook lijkt.

Ik leer je onder andere het volgende in mijn methode:

  • Stap voor stap wat je moet doen om je ex terug te krijgen
  • Hoe het continue geruzie te stoppen
  • Een truc waardoor je ex ongelooflijk veel aantrekkingskracht begint te voelen
  • Psychologische technieken die inspelen op het onderbewuste van je ex
  • En nog veel en veel meer…

Ontdek hier mijn revolutionaire methode en krijg zo snel mogelijk je ex terug:

Ex Terug Methode Risicovrij Uitproberen

Over de auteur Drs. Edwin Edinga

Drs. Edwin Edinga is sociaal psycholoog, relatietherapeut, auteur en oprichter van exterug.nl. In zijn carrière heeft hij vele stelletjes weer bij elkaar gebracht. Wil jij ook je ex terugwinnen? Bekijk dan de zeer effectieve Ex Terug Methode op exterugmethode.nl.

2 Reacties op "5 Effectieve Stappen om Snel Je Gebroken Hart te Helen + 12 Tips"

  1. Mijn relatie is erg abrupt over gegaan. ' smorgens zei hij nog ga even lekker op je zij liggen dan hou ik je vast ( iets wat ik heerlijk vind/vond) en 's avond een kleine woorden wisseling en hij vertrekt naar zijn zomerhuisje en heb hem niet meer gezien. Geen uitleg geen contact hij sluit me totaal buiten. Snap hier niets van. Lig hele nachten wakker om alleen maar te piekeren wat er is gebeurt. Nu begrijp ik dat ik een maand moet wachten met contact maar dat red ik niet. Het maakt me gek niets te weten en denk erover om zondag naar hem toe te gaan en hem voor het blok te zetten. Zal proberen tacktisch te zijn. Hou zoveel van die vent om hem zo te laten gaan. Oh ja hij heeft nog wel gebeld om te zeggen dat het over was telefonisch na 5,5 jr. heb me toen kwetsbaar opgesteld. Nu maar niet meer doen toch? Gr Mira 47 jr

  2. Oh ja 12 sept uit elkaar en van plan 8 okt er heen te gaan

Laat een reactie achter

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *